Gender: Male Age: 35 Joined: 14 Feb 2009 Posts: 5 Location: Spijkenisse
Posted: Sun 15 Feb 2009, 16:15 Post subject: Nikkor 105mm F/2.8 of Sigma 150mm F/2.8 of beide?
Ik zit te twijfelen tussen twee objectieven. Ik wil graag wat meer op het gebied van macro fotografie doen. Wat ik wil gaan fotograferen zijn voornamelijk insecten en paddenstoelen. Ik zie altijd foto's waarbij je de strepen in de ogen van een insect kunt tellen. Zoiets wil ik ook. Met welke lens zou ik dan het beste uit zijn. Vanwege het bereik is de Sigma natuurlijk erg aantrekkelijk, maar voor korte afstanden is deze weer minder geschikt. Ik weet het gewoon niet. Beide objectieven zijn goed qua bouw en kwaliteit. Wie kan mij het antwoord hierop geven. Ik ben tamelijk nieuw op het gebied van macro fotografie.
Ik zweer zelf bij Nikkor objectieven. Ik heb in het verleden een aantal Sigma lenzen gebruikt, waarbij de kwaliteit te wensen overliet.
Aan de andere kant heb je aan de Nikkor ook nog een perfecte portretlens. Hmmm. Help Me Please!! _________________ Nikon D300 | Nikon MB-D10 | Nikon MC-36
Nikkor 10.5mm F/2.8 Fish-Eye| Nikkor 14-24mm F/2.8 | Nikkor 24-70mm F/2.8 | Nikkor 50mm F/1.8 | Sigma 150mm F/2.8 Macro
Gender: Male Age: 35 Joined: 14 Feb 2009 Posts: 5 Location: Spijkenisse
Posted: Mon 16 Feb 2009, 22:17 Post subject:
Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor de Sigma 150mm F/2.8 Macro. Ik vindt alleen dat het objectief een kleur zweem heeft. Met name geel komt heel erg naar voren. Voor de rest is het een prachtig stuk glaswerk. Haarscherpe foto's en ook nog redelijk te gebruiken voor andere doeleinden.
Misschien dat ik ooit de Nikkor er nog bij koop, voorlopig vindt ik dit meer dan voldoende. _________________ Nikon D300 | Nikon MB-D10 | Nikon MC-36
Nikkor 10.5mm F/2.8 Fish-Eye| Nikkor 14-24mm F/2.8 | Nikkor 24-70mm F/2.8 | Nikkor 50mm F/1.8 | Sigma 150mm F/2.8 Macro
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum