Posted: Wed 06 May 2009, 19:00 Post subject: Exif gegevens verdwenen bij CS 4
Heb onlangs CS4 op de laptop geinstalleerd. Bij opslaan als kan ik niet meer opslaan in Jpeg. Het venstertje geeft allerlei bestandsindelingen maar echter geen jpeg. als ik opslaan voor web en aparraten doe dan verschijnt wel het bestandstype jpeg maar dan ben ik mijn exif gegevens kwijt. weet iemand hoe ik toch die jpeg bestand kan opslaan met behoud van exif data.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Mvg. Martine[/u]
Posted: Wed 06 May 2009, 19:24 Post subject:
Moet je het tiff bestand terug zetten naar 8bit, staat nu waarschijnlijk op 16bit _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Yes, Ton, het werkt. :wink: :wink: Weet jij trouwens of onderstaande bewering klopt; omzetten naar 8 bit is het laatste wat je doet voordat je opslaan als kiest. Dus eerst verkleinen verscherpen en dan pas omzetten naar 8 bit?
Mvg. Martine
Posted: Wed 06 May 2009, 20:06 Post subject:
Ik maak hem altijd eerst 8 bit en dan pas verscherp ik, maar ik weet niet of dit een wet is van Meden en Perzen. _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Gender: Male Age: 59 Joined: 07 Sep 2005 Posts: 150 Location: Hof van Twente
Posted: Wed 06 May 2009, 23:29 Post subject:
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden want bij mij werkt het niet.
Ik zet hem ook terug naar 8 bit, ga vervolgens naar 'safe for web', kies ervoor om de exif te behouden maar toch haalt hij alles er uit.
Wie weet waar dit nog meer aan kan liggen? _________________ Han Bouwmeester www.hanbouwmeester.nl
Han waaruit blijkt dat het niet werkt, als je naar de eigenschappen van het bestand kijkt nadat je deze gesaved hebt zijn ze er dan nog wel?
Het blijkt n.l. dat na het uploaden in een webgallery ze verdwenen zijn en dit komt waarschijnlijk omdat de huidige exif parsers de cs4 exif metadata nog niet ondersteunen.
Gender: Male Age: 59 Joined: 07 Sep 2005 Posts: 150 Location: Hof van Twente
Posted: Fri 08 May 2009, 1:49 Post subject:
Nee, gelijk na het save for web is deze info verdwenen.
Ik kan pas over een week weer reageren. _________________ Han Bouwmeester www.hanbouwmeester.nl
Het blijkt n.l. dat na het uploaden in een webgallery ze verdwenen zijn en dit komt waarschijnlijk omdat de huidige exif parsers de cs4 exif metadata nog niet ondersteunen.
In CS4 opslaan voor web heb je de mogelijkheid op te slaan, copyrightinfo ,copyrightinfo en contactinfo, Alles, alles met uitzondering van camerainfo,geen,
Als je alles opgeeft dan is die informatie (in Firefox met een goede exif lezer te bekijken) zo uitgebreid dat het kennelijk voor een aantal webgallery's niet meer te lezen is.
Jammer dat er niet de mogellijkheid is om meer apart toe te voegen zoals alleen camera en/of contact info.
er is wel een tooltje waarmee je de exif helemaal kunt aanpassen _________________ Nikon
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum