Gender: Male Age: 31 Joined: 09 Jun 2008 Posts: 58 Location: Haaksbergen
Posted: Wed 24 Jun 2009, 19:23 Post subject: Vakantie in Limburg
Wij gaan binnenkort op vakantie naar Limburg.
Weet iemand nog een paar leuke plekjes?
(Vooral interresante fauna en mooie landschappen)
Alvast bedankt.
Gender: Male Age: 34 Joined: 16 Jun 2006 Posts: 289 Location: Sliedrecht
Posted: Wed 24 Jun 2009, 22:36 Post subject:
Ben zelf tijdje geleden bij Schin op Geul geweest, de moeite waard.
Verder ken ik Limburg totaal niet, maar k had ook van horen zeggen dat dit wel een mooi gebiedje was.
Vanuit de trein nog veel meer mooie plaatsen gezien hoor, dus moet je daar vast wel lukken
Eigelijk is heel Limburg wel en mooie plek.
Ik kom uit Wanssum, N. Limburg, en we hebben hier de maasduinen bij ons liggen. Die lopen vanaf Velden tot aan Heijen.
Dat is een lang uit gerekt gebied langs de grens op. Zie nadere informatie op internet.
Dan hebben we hier ook nog het natuur gebied 'De Peel".
Op de grens N-Limburg en N-Brabant. Een gebied vol met veen gronden en kanalen. Zeer mooi.
Verder kan ik je hier alleen maar een heel prettig verblijf toe wensen, en vergeet je foto toestel niet.
Zoals Frank ook al zegt (schrijft) is het natuurgebied 'de Peel' inderdaad erg mooi.
Zelf ben ik afgelopen meivakantie ook naar dit gebied geweest en het is echt prachtig.
Ik ben vooral naar de 'Mariapeel' geweest maar in de buurt van deze Peel zijn nog veel meer mooie natuurgebieden, keuze genoeg dus!
Het is natuurlijk de vraag waar je ergens in Limburg op vakantie gaat. Want het noorden en zuiden van deze provincie liggen nogal ver uit elkaar.
In het midden/zuidelijke deel is de Doort tussen Echt en Dieteren een prachtig gebied, de Meinweg, het Geuldal en b.v de Pietersberg, zijn allemaal zeker de moeite waard om eens rond te struinen.
Gr. Henk _________________ Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Dat is bij mij om de hoek. (6 km)
Geef even een belletje (0475-302287)
Kan ik je wat advies geven, of eventueel misschien samen nog even op pad hier in de buurt.
Gr. Henk _________________ Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum