Gender: Male Age: 31 Joined: 30 Jan 2009 Posts: 205 Location: Lieren
Posted: Wed 08 Jul 2009, 13:07 Post subject: Macrolens
Wie kan mij adviseren over een macrolens en tussenringen. Mij budget is max 400 euro. Ik zit eigenlijk te denken aan de Tamron 90mm of de CANON 100mm macro. En welke tussenringen kan ik het beste nemen?
Alvast hartelijk bedankt voor de reactie!!!
Alle macrolenzen zijn enorm scherp, blijkbaar is het niet mogelijk in die klasse een slechte lens te maken. Het maakt echt niet uit welk merk je neemt. De Canon is misschien wat sneller qua autofocus, maar eigenlijk doe je bij macro alles in MF.
Ik gebruik al jaren de 90mm van Tamron naar volle tevredenheid. Hij is nu te koop omdat ik voor mijn gebruik meer mm nodig heb. Zie de post hieronder
Het is inderdaad erg handig als je even aangeeft waarvoor je de lens voor wil gebruiken; voor bloemen kun je ook bijvoorbeeld de EFS 60 mm macro van Canon nemen op je 20D. De Tamron die Doodles aangeeft doet optisch volgens mij helemaal niets onder aan de Canon 100 mm, maar voordeel van die laatste is inderdaad de snelle(re) AF en je kunt ook handmatig ingrijpen terwijl de AF aanstaat (FTM).
Verder; als je nog niet een macrolens hebt, ga dan eerst een poosje zonder tussenringen aan de slag. Een macrolens is een klasse apart waar je aan moet wennen. Je moet ontzettend goed opletten met scherpstellen en het diafragma voor enige scherptediepte flink dichtknijpen. Een lens met een (nog dikkere) gebruiksaanwijzing dus (figuurlijk ) _________________ Canon EOS 7D met objectieven van 18 t/m 400 mm | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV kop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 kop
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum