Ik gebruik voor m'n weblog het gratis programma Autostitch. Bij panoramaopnames is het vooral belangrijk dat je de juiste overlap hebt. _________________ Sony
Joined: 19 Jan 2008 Posts: 227 Location: Beneden de Rivieren.
Posted: Wed 22 Jul 2009, 11:00 Post subject:
Autostitch is een prima programme, het zit ook in Photoshop CS3 en volgens mij ook in CS2, maar dat weet ik niet zeker. _________________ http://photo.net/photos/hvdgriendt
Gender: Male Age: 42 Joined: 24 Dec 2007 Posts: 110 Location: Gouda
Posted: Wed 22 Jul 2009, 11:11 Post subject:
Zelf gebruik ik altijd 'Photostitch' wat ik op CD Rom bij mijn EOS 350D kreeg. Volgens mij is het zo ongeveer hetzelfde als Autostitch of in ieder geval een afgeleide ervan. Je kunt dit programma downloaden via deze deze link.
Veel succes ermee!
Arie T. _________________ Body: Canon EOS 350D
Lenzen:
Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM,
Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC
Sigma 70-300 F4-5,6 APO DG MACRO
Deze melding betekent dat de opnames niet goed overlappen: het programma kan ze niet aan elkaar 'plakken', kan er geen panorama van maken, helaas. _________________ Sony
Gender: Male Age: 54 Joined: 18 Nov 2006 Posts: 578 Location: Heteren
Posted: Wed 22 Jul 2009, 12:19 Post subject:
20-30% is voldoende. Belangrijk is dat de software genoeg herkenningspunten vindt (control points).
Zelf ben ik er de laatste tijd ook wat mee aan het experimenteren. Ik heb er net een stukje over geschreven op mijn weblog (zie www.bendiks.nl (weblog)). Helaas kan ik dit formaat (16x7) hier op NP niet kwijt (of heb ik het mis?). Zou mooi zijn als dit aangepast kan worden, want ik vind dit zelf een mooi formaat voor panorama's.
Overigens, zelf gebruik ik sinds kort PTGui. Heel fijn programmaatje, alleen niet gratis. Maar dat geldt wel meer in dit leven. Fijne dingen kosten geld.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum