Quote: |
thema voor de Seizoens opdracht is dit keer “Abstract “
Ik hoop jullie hiermee een goede uitdaging te bieden Het gaat bij abstracte fotografie om de vervreemding van beelden. Foto’s die niet, of niet meer geheel, de werkelijkheid weergeven. De abstractie kan zowel in vorm als in kleur worden gevonden, maar ook in scherpte of onscherpte. De kleuren, vlakken, lijnen en patronen geven een beeld waar je uren naar kunt kijken, en waar je steeds weer leuke nieuwe vormen in kunt ontdekken. Als Mondriaan bijvoorbeeld naar een landschap keek, bleef er voor het uiteindelijke schilderij niets over dan een horizontale lijn, met een aantal dwarsstrepen. Toch "was" dit het landschap. Hier een een kleine greep uit de vele voorbeeld foto’s die te vinden zijn op Nederpix, en zo kan ik er nog wel tientallen vinden, Grote lisdodde van mijzelf Kalligrafie in de natuur van mijzelf Boomstructuur van Vinz druppels van Niri piramide van Nelappelmelk een paar van de Grootmeester op dit gebied, Ander licht van Ben v Aken Perkament van Ben v Aken paarlenII van Ben v Aken Groet, Ton Valk |
Verwijderd wrote: |
De afgelopen keren heb ik verstek laten gaan. Wellicht bij deze .....?? ![]() |
Jaap Schelvis wrote: |
Wellicht is het wel handig om niet tot het laatst te wachten met plaatsen want deze keer wilde ik de foto's eens plaatsen van oudste naar nieuwste! |
nelappelmelk wrote: |
Vraag me af of je erbij moet zetten wat het is. Heb vanmiddag een opname gemaakt waarbij je als buitenstaander niet ziet wat het is.
Of toch wel erbij zetten wat het is. Of is dan de spanning eraf? |