Posted: Mon 15 Feb 2010, 7:26 Post subject: Nieuw magazine over natuur en fotografie.
Er is een nieuw tweemaandelijks magazine verschenen (E&V) over natuur en fotografie. Het magazine telt ruim 150 pagina's met prachtige natuur, gezien door de ogen van internationale topfotografen.
Een los nummer kost 12.95, een abonnement kost 49 euro.
Nogal prijzig, maar voor 3 euro inclusief verzending kan je een proefnummer bestellen. Kijk even op www.evmagazine.nl
Ik heb een proefnummer besteld en ben benieuwd.
Gr. Henk _________________ Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Gender: Male Age: 34 Joined: 16 Jun 2006 Posts: 289 Location: Sliedrecht
Posted: Mon 15 Feb 2010, 7:54 Post subject:
Heb hem hier liggen,
prachtig nummer.
Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Een stukje meer fototechniek oid erin zou het goed doen, vind ik {plaatjes kijken is ook leuk(A)}.
Maarr.. k ben er dan ook nog niet helemaal doorheen _________________ www.beverskijken.nl facebook.com/beverskijken
Aha, het langverwachte magazine van Foto Natura (EV betekent Ellinger en Vermeer). Ben benieuwd, voor het geld hoef je een proefnummer in ieder geval niet te laten!
Ik heb hem ondertussen ingezien, en er staan mooie foto's in. Maar zou ik er € 49,- per jaar of € 12,95 per blad voor overhebben? Voorlopig niet, omdat er eigenlijk niet zoveel inhoudelijke stukken in staan waar je als fotograaf ook echt beter van wordt (verbreding, techniek, inspiratie, etc). Nu blijft het tijdschrift hoofdzakelijk hangen in een aantal mooie beelden, en dan koop ik liever een Focus, bijvoorbeeld (maar dat is een persoonlijke afweging). Ik ben benieuwd of het aan gaat slaan.
Gender: Male Age: 59 Joined: 07 Sep 2005 Posts: 150 Location: Hof van Twente
Posted: Wed 17 Feb 2010, 10:52 Post subject:
Jan Vermeer geeft vanavond een lezing in Markelo (tip van de week ) en zal vast wel wat exemplaren bij zich hebben.
Wie dus wil; op naar het Twentse vanavond. Ik ga zeker!
[url]maarkelsnieuws.nl/cms/index.php?option=c...d=4056&Itemid=32[/url] _________________ Han Bouwmeester www.hanbouwmeester.nl
Gender: Male Age: 33 Joined: 13 Mar 2009 Posts: 14 Location: Kruiningen
Posted: Sat 20 Feb 2010, 16:50 Post subject:
Heb vandaag mijn proefnummertje gekregen, en kan me goed vinden in de commentaren hierboven: veel (mooi) beeld, maar te weinig inhoudelijke stukken... _________________ Nikon D40
Nikon 18-55 en 55-200 kitlenzen
Tamron 90mm/2.8 Macro
Rijstzak (en rijstzakje)
Ik heb vandaag ook het proefnummer ontvangen.
Prachtige beelden, maar ik zou ook graag ook wat meer balans willen zien tussen de mooie beelden, inhoudelijke stukken, fototechniek e.d.
Gr. Henk _________________ Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Heb vandaag mijn proefnummertje gekregen, en kan me goed vinden in de commentaren hierboven: veel (mooi) beeld, maar te weinig inhoudelijke stukken...
Dat is voor mij precies de reden geweest om m niet te kopen, en wel de National Geographic die deze week evenveel kost (ook een aanbieding). _________________ Nederpixer in ruste
Gender: Male Age: 55 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Sat 20 Feb 2010, 18:32 Post subject:
Binnenkort ligt gelukkig het 'masterclass' nummer van Digifotopro in de schappen.
In deze honderd pagina's tellende editie geven gerenommeerde topfotografen als Kees Tabak, Robin Utrecht en Vincent Mentzel je praktische instructies en tips, vertellen over de gear die ze gebruiken, vertellen waar op te letten en gaan dieper in op hun technische uitrusting en hoe ze die gebruiken.
Uiteraard krijgen lezers ook een rol. Van idee tot eindresultaat: lezers vertellen het geheim achter hun foto. Zij krijgen de kans hun favoriete foto uitvoerig toe te lichten. Hoe ze die gemaakt hebben, onder welke omstandigheden, met welke lichtopstelling, met welke apparatuur en wat ze in de nabewerking hebben gedaan.
En er komen zelfs nog enkele Nederpixers aan bod
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
Ik ben daar ook wel benieuwd naar, of ze ook daadwerkelijk waar kunnen maken wat wordt aangekondigd. Eigenlijk was ik nogal teleurgesteld in het laatste exemplaar (en daar was ik niet de enige in), met helaas een paar ronduit slechte artikelen waaronder een zwak artikel over de Mark lV (feitelijk gewoon de specs overgenomen van de site van Canon...). Ik hoop dat het een misser was, maar echt goed voor de klantenbinding lijkt het me niet.... (maar wellicht val ik buiten de doelgroep?).
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum