Posted: Fri 07 May 2010, 19:40 Post subject: VR aan of uit???
Even een vraagje aan de kenners onder jullie. Ik heb er al veel over gelezen, maar de gevonden informatie is niet eenduidig.
Ik heb een Nikon 200-400 lens, f4.0, met VR. Ik gebruik deze lens op een statief met een wimberley head.
Wat is nu het beste als je een statief gebruikt .... de VR aan of uit zetten. Je kunt met een Wimberley head makkelijk van links naar rechts en van boven naar onder bewegen, maar hoe zit dat in dat geval met het gebruik van de VR?
Ik heb hem eigenlijk altijd aan en de ene keer is de foto scherp en de andere keer niet, maar dat hoeft natuurlijk ook niet aan de VR functie te liggen, dat kan zoveel oorzaken hebben.
Wie oh wie kan mij advies geven.
Alvast bedankt,
groetjes,
Astrid Schute _________________ 2xNikon D-300 en diverse lenzen
Posted: Fri 07 May 2010, 20:00 Post subject:
Op statief zet ik deze functie altijd uit, door ervaring is mij gebleken dat de foto's scherper zijn! Uit de hand zet je hem natuurlijk wel aan.
P.S. heb dit nog voor je gevonden: http://www.bythom.com/nikon-vr.htm Erg interessant! _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
ik heb ook een 200-400 lens en heb de vr bijna altijd uit, alleen uit de hand of als er zeer weinig licht is maar dan nog soms in het laatste geval.
groet, eric _________________ Nikon d200, d70, f90X, Nikon 80-400vr, Nikon 60 & 105 mm macro, Nikon28-70 mm, Nikon 20mm, Nikon Sb26 flitser, Sea & Sea YS-20 ow-flitser, Subal onderwaterhuis
kijk ook op www.deeldenatuur.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum