Gender: Male Age: 61 Joined: 29 Mar 2009 Posts: 20 Location: Putte (België)
Posted: Wed 25 Aug 2010, 6:51 Post subject: Veluwe anders
Hallo,
Van 10 tot 17 september zijn wij een weekje te gast in beekbergen op de veluwe. Hoofddoelen worden wandelen en natuurlijk fotograferen.
Hier op het forum kan ik vooral info vinden over goede plekken op de veluwe voor zoogdieren. Natuurlijk gaan we een namiddag of avond naar de bronst van de edelherten kijken maar eigenlijk is dat niet onze grootste interesse. Dus zouden wij de veluwe een beetje anders willen bekijken dan de grote massa hertenliefhebbers die daar in september ongetwijfeld zullen aanwezig zijn.
Ik zit eigenlijk met volgende vragen :
-Welk zijn de interessantste gebieden voor landschapsfotografie en daaraan gekoppelde wandelingen?(welke wandelkaarten moeten wij bvb. bestellen)
-Welk zijn interessante gebieden voor macrofotografie in die (al wat latere) tijd van het jaar? Mijn interesse is heel breed, van paddenstoelen tot insecten, libellen en vlinders.
Ook interessante websites over de veluwe, bepaalde deelgebieden of aanpalende gebieden zijn zeer welkom.
Gender: Male Age: 59 Joined: 17 Aug 2006 Posts: 120 Location: Zetten
Posted: Wed 25 Aug 2010, 9:21 Post subject:
Probeerde de Posbank in Rheden 's voor landschappen, akn je hele mooie dingen vinden.
Ook is het een wandelgebied bij uitstek.
Neem voor de zekerheid ook maar je macro mee, je weet maar nooit wat je daar tegen komt...
Posted: Thu 26 Aug 2010, 2:12 Post subject:
Quote:
Ook interessante websites over de veluwe, bepaalde deelgebieden of aanpalende gebieden zijn zeer welkom.
Kijk, daar hebben ze nou "Google" voor in het leven geroepen
Op waarnemingen.nl kun je een gebied selecteren, en dan de soorten die je wilt zien/fotograferen. Bij het aanklikken van een bepaalde soort staat ook een locatie op Google Maps.
Waar je de Veluwe ook bewandelt, er is zat te zien, en te fotograferen.
Posted: Thu 26 Aug 2010, 9:26 Post subject: Veluwe
Hoi Henri, Weer wat geleerd. Heb zo nooit gezocht.
In een PB had ik al uitgebreide info gegeven over diverse gebieden waar ik vaak kom.
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Gender: Male Age: 61 Joined: 29 Mar 2009 Posts: 20 Location: Putte (België)
Posted: Wed 01 Sep 2010, 20:00 Post subject:
Iedereen bedankt voor het reageren en de verkregen info zowel via deze weg als via PB. Als ook het weer nog wat wil meezitten
belooft het een leuke week te worden. Mocht er nog iemand extra tips hebben blijven die natuurlijk welkom, we vertrekken pas op 10 september.
Gender: Male Age: 55 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Wed 01 Sep 2010, 20:15 Post subject:
Ik heb nog wel een uitdaging voor je :
Als je van Beekbergen, over de berg en dal weg, richting het altijd zonnige Hoenderloo gaat. Kom je al snel door een bos met aan beide zijden van de weg veel kromme eikjes . Een spoekenbas dus.
Als landschapsfotograaf kun jij daar misschien iets moois van maken. Mij is dat nog niet gelukt.
mvg Henri _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum