Posted: Fri 29 Oct 2010, 23:19 Post subject: Canon 5D mark II en oude M42 objectieven
Ik zit er aan te denken om een Mark II te kopen. Echter de EF-S objectieven schijnen hier niet goed mee overweg te kunnen. De CCD chip is gewoon weg te groot waardoor mechanische vignetering ontstaat.
Nu zat ik even het volgende te bedenken.
Er zijn in de handel M42 (praktica draad) naar EOS adapters te koop. Hiermee kan ik oude objectieven gebruiken op mijn 450 D
Deze oude objectieven zijn in principe ontworpen voor full frame .
Los van de discussie of objectieven met een verloop adapter nu de beste oplossing is, vraag ik me af of ik in de juiste richting denk ?
Er zijn in de handel M42 (praktica draad) naar EOS adapters te koop. Hiermee kan ik oude objectieven gebruiken op mijn 450 D
Deze oude objectieven zijn in principe ontworpen voor full frame .
Ik heb deze lenzen gebruikt op mijn oude Canon 20D en dat werkte perfect, dus zeker ook op de full-frame 5D markII.
Gr. Henk _________________ Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum