Posted: Tue 02 Nov 2010, 23:11 Post subject: RAW formaat openen in CS4 lukt niet
Heb vandaag een nieuwe camera gekocht. De canon 5D mark II . Na wat (RAW)foto's te hebben gemaakt wilde ik deze openen in CS4. Met mijn eerdere camera (450D) ging dat altijd prima. Maar nu lukte dat op eens niet meer. Hij herkende het formaat niet.
Na wat gegoogle heb ik programma adobe DNG converter gedownload. Dit programma zet al je foto's om in een raw bestand. Je foto's zijn daarna dan wel in te lezen is in CS4.
Arend ik denk dat je nieuwe download moet doen omdat jouw camera nog niet standaard herkent wordt door CS 4.
Denk dat als je een update ophaalt bij adobe voor CS 4 dat ie jouw bestanden wel herkent.
Mvg. Martine
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Wed 03 Nov 2010, 11:20 Post subject:
Quote:
... ik had dit probleem ook ben naar photoshop Cs 5 gegaan en alle problemen zijn over.
Tjonge, dat kan een behoorlijke stap zijn:
Er zijn drie mogelijkheden:
- je hebt de volle mep betaald voor de update van CS4 naar CS5
(slechts 199 dollar google ik, valt mee);
- je bent student of medewerker van een studiecentrum en hebt voor niet-commercieel gebruik (geen foto's verkopen dus?) via surfspot een versie tegen aanzienlijk gereduceerd tarief gekocht;
- je hebt niet betaald voor het gebruik van deze software. _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Arend,
Die RAW plug-inn kun je gewoon downloaden, ook voor PC. Ik heb zo geen link voor je maar gewoon even kijken bij bij adobe updates, raw plug-inn. Het maakt niet uit of je een legale, studenten, officieele versie hebt van cs4
Succes Bennie
Ow ja de gebruiksaanwijzing; kopieeren en plakken in common files-adobe-plugins-cs4-fileformats. Dan moet het lukken
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum