Posted: Tue 04 Jan 2011, 13:49 Post subject: To update or not to update?
Wanneer je regelmatig met je Canon 5DII op de automatische stand P(AE) fotografeert met een 2x converter op iso L(50) dan zal je vast al gemerkt hebben dat je dan overbelichte foto's krijgt
Gelukkig biedt de nieuwste firmware update 2.0.8 ook nog wat nuttigere verbeteringen. Een overzichtje vind je hier. Hoewel ik de verholpen bugs (nog) niet aan den lijve heb ondervonden hou ik toch altijd maar de firmware up to date.
Groet,
Jaap _________________ Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Tue 04 Jan 2011, 15:03 Post subject:
Er zijn meerdere smaken in P-stand Henriėtte.
Ik neem aan dat 5D een P-stand heeft die nog wel degelijk controle over diafragma en sluitertijd geeft. Gewoon draaien aan diafragma- of sluitertijdenknop. En ook de belichtingscorrectie doet het nog... Daarmee doet deze stand nauwelijks onder voor S of A.
(ik spreek voor Nikon en Pentax, en ga er van uit dat het bij Canon ook wel zal gelden).
(Evenwel tc2x en 50iso??? hoogstzelden. Misschien met 200 F1,8?) _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
(Evenwel tc2x en 50iso??? hoogstzelden. Misschien met 200 F1,8?)
Inderdaad niet de meest voor de hand liggende combinatie, vandaar ook mijn relativerende knipoog-smiley na die inleidende zin.
Los daarvan moet een camera natuurlijk bij iedere gekozen instelling (logisch of niet) goed functioneren en is het dus aan de fabrikant om daar voor te zorgen.
@Henriėtte, tijdens de workshops die ik geef kom ik wel vaker erg ongebruikelijke 'standaard'-instellingen tegen. Iedereen kan zich een professionele camera aanschaffen (of laten aansmeren), maar niet iedereen neemt de moeite de handleiding te lezen _________________ Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Nov 2007 Posts: 2459 Location: Geleen
Posted: Tue 04 Jan 2011, 23:50 Post subject:
Gelijk maar eens even gecontroleerd voor mijn D300s maar ik blijk al de laatste versie (1.01) te hebben..
Wat is er mis met de P-stand? Als die functie op zo'n camera zit, mag je hem toch ook gebruiken? Anders hadden ze die net zo goed weg kunnen laten. Eens even proberen....
En idd ook op mijn D300s kan ik ook in de P stand toch diafragma en sluitertijd beļnvloeden.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum