Posted: Thu 28 Apr 2011, 23:31 Post subject: Rugzak op wieltjes?
Al jaren gebruik ik naar alle tevredenheid de CompuTrekker Plus AW van LowePro. Een goede stevige rugzak met ruimte voor evt. een laptop. Zit ook goed comfortabel op de rug, maar na een dagdeel ermee lopen ga je hem toch wel voelen (of liever gezegd ga je de rug voelen). Heb er meestal zo'n 10 tot 15 kilo in zitten en er hangt vaak ook nog een statief of monopod aan of een fles met water. Ben toe aan een nieuwe rugzak en vroeg me af of het soms iets voor me is om een rugzak met wieltjes te kopen. Die wieltjes hebben natuurlijk ook hun gewicht en maken de rugzak wat zwaarder. Ik kom veel in gebieden waar het niet alle tijd mogelijk is om met die wieltjes te rijden. Dan moet de rugzak gewoon op de rug.
Wie heeft ervaring met dergelijke rugzakken en gebruik hem ook inderdaad rollend. Hoe bevalt dat? Zijn die wieltjes bestand om flink wat kilometers mee te lopen?
Wie wil zijn/haar ervaringen delen?
Gender: Male Age: 61 Joined: 29 Mar 2009 Posts: 20 Location: Putte (België)
Posted: Fri 29 Apr 2011, 6:11 Post subject:
Ik gebruik dezelfde rugzak en ben er ook zeer tevreden over. Ik zou niet onmiddellijk overgaan tot het kopen van een rugzak met wieltjes tenzij je veel op asfalt loopt. De kleine en vaak harde wieltjes die meestal op een ruzak zijn gemonteerd zijn bij de minste onevenheid al bijna niet meer bruikbaar. Ook in ietwat muller zand of modder zit je zo vast.
Volgens mij is het enige alternatief het aanschaffen van een tweedehandse kinderwagen/buggy met wat grotere luchtbanden die je vervolgens ombouwt om je rugzak te kunnen meenemen. Vooral de kinderwagens met grote wielen die je vaak in zanderige heidegebieden of op stranden tegenkomt zijn erg geschikt. Ik ga ervan uit dat op het internet wel voorbeelden te vinden zijn.
Ik heb er met een collega fotograaf al meermaals over gesproken om zoiets te maken maar vemits wij samen over vier linkerhanden beschikken is het er tot nu toe nog niet van gekomen. Het nadeel is wel dat je vooraf een keuze moet maken of je de kar neemt of gewoon de rugzak.
Dank voor de rappe reacties weer.
Inderdaad die Beach Rolly is een prima optie. En laat ik die nu al hebben en regelmatig gebruiken.
Maar daar zitten ook weer nadelen aan.
Je kunt de kleine paadjes niet in en het maakt wat meer geluid dan een rugzak. Daarom zocht ik dus een alternatief zoals bijvoorbeeld een rugzak met wieltjes.
Ben zelf ook bang dat die wieltjes die onder de rugzakken zitten niet echt bestand zijn voor het ruige terrein waar ik regelmatig kom of het mulle zand van de duinen.
Hopelijk is er nog een Pixer met een alternatief?
Je kan natuurlijk een bestaande rugzak met wieltjes een beetje "verbouwen"......dus grotere wielen eronder zodat ie ook op ruiger terrein handig te manouvreren is....of zoiets, toch ? Lijkt me niet zo heel moeilijk om te doen...(maja IK ben niet zo heel handig, dus misschien is het wél moeilijk ??)
Succes in ieder geval !
groetjes
Sonja _________________ Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum