Posted: Sun 14 Aug 2011, 6:23 Post subject: Kenko tussenringen
Heb al enige tijd Kenko tussenringen besteld. Maar die zijn niet te leveren. Heeft er iemand een setje voor de Canon die ze niet (meer) gebruikt. En ze van de hand wil doen?
Graag even reactie,
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Dank je voor je reactie.
Had me laten voorlichten. Men zei dat Kenko beter was.
Maar als er weinig verschil in is kan ik me richten op de Soligor. Die zijn er nl. wel.
Welke ring gebruik je in de praktijk het meest?
Dank je Susan. Daar heb ik wat aan. Vergeet vaak hiernaar te zoeken op NP.
En wie heeft nog een tweedehandssetje liggen?
Dan is het helemaal goed.
groeten Nel
P.S. Het wordt hier nu droog... bijna... _________________ Sony RX 10-4
Gender: Male Age: 60 Joined: 04 Jun 2008 Posts: 25 Location: Brielle
Posted: Sun 14 Aug 2011, 18:45 Post subject:
Hallo Nel,
ik gebruik zelf eigenlijk alleen de 36mm met mijn 300/4 voor vlinders en Libellen.
En met de 150/2.8 voor de echt kleine dingen. (o.a. Myxomyceten) _________________ Groet, Hugo
Nikon D300 en D7000
Nikon 300 f/4D ED IF AF-S - Sigma 150/2.8
Nikon TC-14E II
PN-11 en een setje tussenringen
Ik heb zelf al jaren de tussenringenset van Soligor en ik heb zowel met m'n 300 f/4 als met m'n 100mm macro (maar daarvoor ook de 105mm macro van Sigma) met veel plezier met deze set gewerkt. Daarbij heb ik altijd mijn AF behouden, ook met meerdere ringen tegelijk (zowel op een 350D als een 40D) en dat is volgens mij het belangrijkste voor een tussenringenset (veel andere eisen zitten er denk ik niet aan aangezien er geen lenzen inzitten).
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Tue 16 Aug 2011, 15:10 Post subject:
nelappelmelk wrote:
Ben er nog niet helemaal uit.
waar ben je niet uit?
Welke ring je moet hebben?
Of je een ring moet hebben?
Of je de set wilt?
Mijn idee:
als je ze met een lange lens wilt gebruiken (200 a 300 mm), dan gewoon alleen de langste ring kopen.
als je ze met een kortere lens (50, 60, 70, 90, 100, 150, 180 mm) wilt gebruiken, dan ze links laten liggen en gewoon een specifieke macrolens kopen van de gewenste brandpuntsafstand.
Zo goedkoop zijn de ringen ook weer niet, en macrolenzen zijn opvallend veel beter in het nabijgebied dan gewone lenzen. _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Peter, je eerste suggestie is denk ik voor mij doorslaggevend.
IK zal hem denk ik alleen voor de 300mm gaan gebruiken.
Dan kan ik het beste alleen de grootste gaan aanschaffen.
Je hebt ook gelijk zo goedkoop zijn ze ook niet.
Heel erg bedankt voor het meedenken!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum