Gender: Male Age: 31 Joined: 19 May 2010 Posts: 13 Location: Leerbroek
Posted: Tue 16 Aug 2011, 13:43 Post subject: Statief
Hallo allemaal,
Ik wil een statief kopen. Maar ik heb weinig verstand van welke voor mij geschikt is.
Ik wil gewoon een stevig (niet te zwaar) statief voor niet al teveel geld. Wie heeft goede ervaringen met een bepaald statief? Reageer dan a.u.b.
Bij voorbaat dank.
Zo een heb ik gekocht..trillingsvrije foto's lukt wel, hangt er natuurlijk wel vanaf hoe zwaar je apparatuur is. Maar ik ben er nu achter dat ik een miskoop heb gedaan omdat je helemaal niets kan met het stuk waar je de camera op zet dus bijvoorbeeld een macro slede of andere uitbreidingen dus balhoofd zou ik zeker doen. Daarnaast werkt de omkeerzuil wel maar als het iets kleins is bijvoorbeeld bekermos kom ik ontzettend in de knoop met poten en de camera. Dus denk goed na waar je het statief voor gebruikt!!!! Ik heb dat niet gedaan dus......
Iemand nog wat leuks voor mij liggen voor een fijn prijsje??
groet susan
ps heeft iemand ervaring met een berlebach??
Hoi arne
echt lees mijn vorige bericht nog eens goed door en geef nog eens aan wat je met het statief wilt fotograferen!!!! Dit statief wat je nu aanlinkt verschilt imo niet veel met vorige en het zou echt zonde zijn als je 100 euro voor nop uitgeeft (vind je ook niet????)
groet susan
Ik ben geen gebruiker van vanguard maar wel van manfrotto. Ik er ook veel meer aan uit gegeven dan ik wilde. Maar die ik nu heb zal ik hopelijk toch nog wel lang meegaan. Hij kan veel gewicht aan, meer dan ik eigenlijk nodig heb. Het zou zonden zijn dat je zou willen besparen op een statief dat niet heel vrank staat en misschien je apparatuur niet kan dragen en zo naar voor kan vallen en dan heb je veeeeel meer schade.
Veel succes!!
MVG
Axel Gielen _________________ Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Gender: Male Age: 70 Joined: 08 Aug 2011 Posts: 59 Location: Deventer
Posted: Tue 16 Aug 2011, 21:39 Post subject:
als je budget beperkt is zou ik zeker eens op marktplaats kijken. ik heb daar toevallig 2 wkn geleden mijn vanguard van 140,- verkocht voor 75,- en eigenlijk als nieuw... da,s jammer want daar had je wellicht een goede aan gehad.
als je serieus zoekt op marktplaats: kijk eerst even wat je daar ongeveer voor je budget kunt krijgen. bepaal dan exact wat je wilt in die klasse en hou je daaraan. download van mrktplaats het windows programmatje. daarmee kun je zoekopdrachten plaatsen en zodra dat artikel door iemand wordt geplaatst geeft het programma een melding en kun je direct reageren. zo heb ik bijna al mijn lenzen zeer voordelig kunnen veroveren..!
succes
fred
Dat is een handig ding en stevig. De middenzuil kan je eruit trekken en op de kop erin steken, kan je er een hangend statief van maken.
ook kan ie erg plat bij de grond als je poten helemaal plat gooit.
Posted: Tue 16 Aug 2011, 21:59 Post subject:
Bedankt allemaal voor de reactie.
Ik zal erover nadenken.
Vincent, deze had ik ook al gezien, ja. Maar ik zie weinig verschil tussen deze en die ik in gedachte had.
Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Nov 2007 Posts: 2459 Location: Geleen
Posted: Tue 16 Aug 2011, 22:17 Post subject:
Verschil is in ieder geval dat de velbon een draagvermogen van 4kg heeft, en dat is toch net wel een verschil. Ook de omkeerbare zuil en lage mogelijkheden kunnen een pluspunt zijn.
Hangt er natuurlijk van af wat je er mee van plan bent.
Verder geef ik je alleen mijn gebruikservaring aan, dit is een stevig statief!
Wat je daarmee doet moet je zelf weten, maar voor die 6 euro wist ik het wel
Posted: Wed 17 Aug 2011, 10:56 Post subject:
Dag Vincent,
Ik heb een en ander info op internet opgezocht over de Velbon Sherpa 600 en het heeft me weten te overtuigen. Lijkt mij een handig ding.
Ik heb hem net besteld. En EUR 105.00 is natuurlijk niet veel.
Bij deze jij bedankt voor de tip.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum