Posted: Mon 06 Jun 2011, 19:46 Post subject: op zoek naar een nieuwe tas, wie kan mij helpen.
Mijn probleem is dat ik vaak veel dingen mee zeul. Ik ga vaak een week of 2 op projecten weg en heb dan vaak genoeg tijd om veel te fotograferen. Het is dan wel fijn als je alles een beetje in 1 tas kunt gooien vooral als je met het vliegtuig gaat.
Ik heb nu een lowepro slingshot 400aw ik heb erg van deze tas genoten en ga hem nog wel gebruiken als ik minder mee neem.
Ik zoek dus een tas die comfortable is en ook die praktisch is voor outdoor, lopen, viezigheid enz dat had ik wel gevonden bij de slingshot.
Kan iemand mij helpen adviseren een goede tas, want er zijn zoveel verschillde soorten en merken????
Ik zet deze advertentie ook wel in Birdpix omdat vogels opzich meer mijn ding is.
Misschien is het zinvol even te vermelden wat erin moet... Verder heb ik zelf net twee soortgelijke vragen gesteld (op Nederpix en Birdpix.
Zelf ben ik nu op de Kiboko-tas van Gura Gear uitgekomen (als die weer voorradig is ergens....). Heb zelf met veel plezier de LowePro Vertex 200AW gebruikt, dus die (serie) kan ik je ook van harte aanbevelen.
Ben weer te enthousiast geweest met schrijven, wel handig om dat te vermelden.
Het apperatuur wat ik heb en wat vaak mee gaat is:
canon 1d3 soms gereed met 100 400mm
50mm 1.4
sigma 17 35
speedlite 430
draadloze afstandbediening
mapje met filters
hoekzoeker
medicijnen die ik gebruik
en wat eten en drinken voor onderweg
eventueel wat extras.
voor een laag standpunt gebruik ik de tas als "statief" ook als het nat zand enz is.
dat zijn de dingen die ik geregeld mee heb.
Min of meer geboren uit noodzaak werd ik enige tijd geleden voor dezelfde keuze gesteld. Door een fysiek ongemak ( !) mocht ik mijn rugzak niet meer gebruiken dus ben ik op zoek gegaan naar een voor mij acceptabel alternatief. Na wat speuren op internet ben ik uitgekomen op een legerbelt + Belgische munitietasjes !!
Ik heb er nu drie tasjes aanzitten met daarin: macrolens 100 mm, kitlens, hoekzoeker, tekenpen + desinfecteermiddel, draadloze afstandsbediening, filters, accu's, lenscleanpen+ doekje en ik heb nog ruimte over. Je kunt er geloof tot vijf tasjes aanhangen en/of een veldfles !!
Je kunt een winkel met een breed assortiment uitzoeken en uitproberen. Neem dan wel alle spullen mee die erin moeten passen. En dan de modellen die je aantrekkelijk vindt gewoon uitproberen. _________________ inactief
Toevallig gisteren een nieuwe rugzak gekocht en wederom een Lowe Pro.
Ik kijk ook echt naar/bij andere merken maar kom toch steeds weer bij Lowe Pro terecht omdat de vorige zo goed bevallen.
Nu een Pro Runner 450AW gekocht. Mijn vorige was de Computrekker plus AW en die zijn nu niet meer te koop.
Waarom de Pro Runner?
1 omdat je er evt. ook een laptop in kunt doen (al is het alleen al maar voor onderweg in het vliegtuig naar je reisbestemming). Als er geen laptop in het vak zit gebruik ik het vak voor wandelkaarten en een stuk plastick zeil (macro in de herfst) en een stuk fitnesmat om op te zitten of voor onder je knieen bij het fotograferen van laag-bij-de-grond onderwerpen.
2 omdat hij gewoon heel prettig aan je rug hangt vanwege de goed gepolserde schouderbanden en heupgordel.
3 omdat er in het voorvak een klein koeltasje past waar mijn lunchpakket en wat te drinken in past.
4 omdat mijn 5DII of 7D erin past met daaraan de EF 300 f2.8 en evt. de 1.4x extender er tussen en zonnekap erop.
5 vanwege de mogelijkheid om er ook een statief aan te hangen (doe ik zelden).
6 vanwege de vele mogelijkheden van indelen
7 vanwege de grote mate van bescherming die de rugzak bied aan mijn apparatuur. De vorige is wel eens van 2 meter hoogte naar beneden gevallen zonder schade aan mijn apparatuur.
8 vanwege de goede garantie die Lowe Pro geeft op de tassen.
9 vanwege het feit dat je er altijd kleine tasjes en of lenscases aan vast kunt haken.
Ik loop vaak hele dagen met mijn apparatuur door de natuur te wandelen en dan met soms wel 12 kilo aan apparatuur aan mijn rug. Dan is het erg belangrijk dat goed op je rug hangt.
btw bij Foka was hij 60 eurie goedkoper dan bij bijv. KE
Misschien is een kleinere versie (die zijn er ook) voor jou ook afdoende.
Hé Ben....wat jij hebt, lijkt mij wél handig. Heb je dat bij een dump gekocht ??
groetjes Sonja _________________ Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Dank je wel voor al de nodige informatie die jullie geven.
Ik heb natuurlijk zelf ook rond zitten kijken maar het valt me op dat je altijd een beperked assortiment hebt. Logisch je kunt niet alles in een winkel kwijt.
Ik heb nu Lowepro erg fijn en zou het zo weer nemen daar niet van. En het is denk ik ook de meest gangbare merk in de winkels.
in duitsland zag ik een tamrac expedition en mooie tas ook goed kwaliteit en alles. Ik heb deze tas verders nergens anders in een winkel zien hangen.
Vandaar dat ik het hier post omdat de fotografen de gene die het gebruiken dus die weten de voor en nadelen.
Zodra ik thuis ben ga ik lekker op zoeknaar een fijne tas en ga zeker uitzoeken wat jullie allen voorstellen,
Dank je Arjan en jos
de vertex en de Pro Runner is wel een soort tas dat ik zoek.
En dat is precies het gene wat ik bedoelde dat ik nog niet deze tas in de winkel heb gezien.
Ga zoeken of ik hem ook ergens kan proberen,
gr Bouke
Dank voor jullie hulp over het zoeken voor een nieuwe tas.
Ik heb nu uiteindelijk gekozen voor de Vertex 200.
Een hele fijne tas, kan goed tegen een stootje, watersealed ritzen, laptop kan erin en groot genoeg voor mijn camera spulletjes.
Bedankt Arjan voor het adviez,
Gender: Male Age: 70 Joined: 08 Aug 2011 Posts: 59 Location: Deventer
Posted: Wed 31 Aug 2011, 23:09 Post subject:
mooi dat je een tas gevonden hebt. vlgs mij het moeilijkste ding van de hele uitrusting... heb net via marktplaats mijn lowepro slingshot 300AW voor een habbekrats via marktplaats van de hand gedaan. Uitstekende tas voor een korte wandeling maar daar houdt het wat mij betreft mee op. heb hem mee gehad voor enkele dagen Rome. echt verschrikkelijk. de 1e paar uur niets aan de hand maar dan begint je schouder echt pijn te doen vooral als er wat gewicht (glas..? ) in zit en je kunt hem niet verhangen. aangezien er geen lucht tussen de tas en je rug komt wordt het daar ook nog eens een behoorlijk vochtige aangelegenheid..
Ga over een paar weken op vak naar China en ben al enige tijd op zoek naar een goed alternatief maar heb die nog niet gevonden tot op heden..
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum