Posted: Thu 16 Feb 2012, 18:34 Post subject: Kruiend ijs
Zojuist een item over het kruiend ijs bij EenVandaag. Veel fotografen aan de dijk bij Urk. Zaten daar nog gebruikers van Nederpix tussen? _________________ Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Vanwaar de vraag? Zou graag eens bij kruiend ijs gaan kijken. Maar weet zelf niet zo goed,waar je dan het beste heen kunt gaan.
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Gewoon, interesse en om een gezellig babbeltje te starten. Er waren mensen uit Emmen, Limburg, de Veluwe enz. vanuit heel Nederland dus. Ze stonden met een compactcameraatje op de dijk of lagen tussen de schotsen met professionele spiegelreflexen. Er was bij Urk ook erg veel ijs.
(ik weet ook wel een plekje ) _________________ Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Ik heb mijn foto's langs de Oostvaardersdijk in de buurt van Almere gemaakt. Het was daar zeer rustig. Op de meeste plaatsen waar ik heb gekeken was ik alleen.
Posted: Thu 16 Feb 2012, 22:25 Post subject: Ja, ik !
Ik was er ook...In Urk dan he. Hele dag vermaakt daar. Dacht eerst aan oostvaardersdijk, maar daar lag ook niet dermate veel dat je daar wat mee kon. En s'ochtends waren daar al best veel mensen. Daarom maar doorgereden naar Urk. Stavoren zat ook in mijn hoofd, maar dat was weer een uur verder rijden. Zonde van de benzine, zat ijs in Urk.
Leuke foto's kunnen maken daar. Wel stervenskoud en ook nog een tijdje mist en motregen. Iets verkeken met de kleding, gelukkig heb ik altijd extra in de auto liggen.. Was mijn eerste ervaring met kruiend ijs in die hoeveelheden.
Nadat ik de hele week tandenknarsend de berichten had gevolgd, kon ik vandaag ook op pad. Geweldig dat kruiend ijs en gelukkig hadden we slecht weer. Ik heb gefotografeerd bij Stavoren. _________________ Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Posted: Mon 20 Feb 2012, 21:55 Post subject: Kruiend ijs.
Ja. En toch echt was de boel bij Urk platgetrapt Hendrik. Niet platgedooid, maar platgetrapt. Maakt niet uit, maar had graag die sfeer van donderdag nog even willen proeven en vooral willen delen met mijn lief. Dat viel nu een beetje in het (bevroren) water.... Haha.
Nog eentje van donderdag, mag dat zo? Let op het konvooi schepen in de achtergrond met 2 ijsbrekers ervoor, ploeterend door het ijs:
Alles vanaf de walkant gefotografeerd trouwens. De foto van de ijsschots rechtop eerder geplaatst op nederpix (die met de zon erachter) heb ik gemaakt liggend op een schots 1 meter uit de walkant. Ben zelf bewust niet OP de stapels ijs gaan staan. _________________ Canon stuff
Posted: Tue 21 Feb 2012, 9:16 Post subject:
Wat is er nu leuker voor kinderen om over dat kruiende ijs te kruipen? Het rinkelt fantastisch mooi! Zo ook dit meisje in rood _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum