Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Sun 15 Apr 2012, 17:24 Post subject: Statiefkop zonder middenstaaf
Laatst kwam ik een fotograaf tegen die een Manfrotto accessoire had voor op zijn statief. Daarmee kon het statief zonder middenstaaf gebruikt worden. Weet iemand hoe dat accessoire heet, owaar ik het kan kopen?
Manfrotto biedt veel mogelijkheid voor lage standpunt met statief.
grt, Hannie _________________ Pentax: K10D, Pentax K5, Pentax SMC DA 18-55 mm, F 3,5-5,6, Pentax macro FA 100, F 2,8 DA WR en Pentax SMC DA 18-135mm f/3.5-5.6 ED AL DC WR
Fotorugzak: Lowepro Versapack 200 AW
Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Fri 07 Sep 2012, 13:45 Post subject:
Ik heb in april de Manfrotto 055LAA gekocht. De lange staaf vond ik handig nog te bewaren, omdat ik die staaf gebruik voor o.a. landschappen.
Michiel, de 055XPROB die ik heb, heeft ook de functie om de staaf horizontaal te gebruiken. Wel een gehannes, maar je kan erg precies fotograferen.
Klopt, de 055XPROB (2,4 kg) is de zwaardere uitvoering van de 190XPROB (1,8 kg). Eerst dacht ik er nog goed aan te doen om zo'n Benbo statief te kopen, maar daar las ik toch een aantal negatieve ervaringen over. De Benro Flex statieven daarentegen kunnen op het oog (ik heb er geen ervaring mee) hetzelfde als die twee Manfrotto XPROB statieven en zijn ook net zo betaalbaar.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum