Elisa, bedankt voor je advies, maar ik woon hier nogal geïsoleerd, ze staan er nog op, zullen niet meedoen, vanochtend heb ik gelukkig wat vervangends geschoten, ondanks mijn limiet kan ik toch aan de opdracht meedoen.
Het was een bijzondere ochtend, ik denk de zomerschroeforchis gevonden (en vastgelegd) te hebben. Dus zodra mijn limiet het weer toelaat.....
Toch nog een dozijn inzendingen voor deze kennelijk lastige opdracht.
Dat moet lukken om daar in een week tijd de beste uit te halen.
Succes ermee! _________________ Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Het zou goed zijn om niet alleen commentaar te geven bij welke opname je de beste vindt.
Dan zijn de kaarten al direct geschud...
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik vind het sowieso raar dat er commentaar voor de uitslag gegeven kan worden of te zien is. De mens is een kudde dier, dus populaire foto's zullen alleen maar populairder worden naarmate de goede commentaren blijven binnen komen. Dan zou het stem proces beïnvloed kunnen worden tijdens het stemmen. Het lijkt me beter om het commentaar net als de nominaties te verbergen. Alleen krijg je waarschijnlijk veel van hetzelfde commentaar. _________________ http://dirkjan.saaltink.net
Gender: Male Age: 57 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Sun 15 Jul 2012, 21:17 Post subject:
met veel plezier heb ik de foto's van de hooggewaardeerde fotografen die de moeite namen mee te doen - ik faalde hierin weerom jammerlijk - bekeken en voorzien van gruwelijk bevooroordeelde en beïnvloedende commentaren.
Voor het eerst in lange tijd voorzag ik meer dan éen foto van een nominatie. _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Zo, alle foto's van commentaar voorzien en mijn nomi's uitgedeeld.
Deze keer was het geen grote klus. Jammer van het geringe aantal inzendingen.
Aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Ik vond zelf ook het begrip "functioneel" hard licht moeilijk.
Maar ik heb er mijn eigen uitleg aan gegeven.
Interessant om te zien hoe anderen ermee zijn omgegaan. Daaruit bleek wel dat ik niet de enige was die er wat moeite mee had.
M.i. springt 1 foto er veruit bovenuit en ik denk dat iedereen wel weet welke foto ik bedoel .
Gender: Male Age: 54 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Fri 20 Jul 2012, 11:32 Post subject:
Alle inzendingen bekeken en van commentaar voorzien. Hoewel er mooie opnames tussen zitten lijkt het dat dit een erg moeilijke opdracht was.
Weinig inzendingen, en van de inzendingen vind ik de mooiste vaak minder aan de opdracht voldoen. Hiermee lijkt bewezen dat hard licht en mooie foto's bijna nooit samengaan.
Ook het weer werkte niet erg mee. En als je dan niet in Hoenderloo woont is het al gauw een oneerlijke strijd.
Ben benieuwd naar de inzending van Jelte _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
Veruit de beste Henri! Van harte.
Ook Nel en Tom gefeliciteerd.
Succes met het bedenken van de volgende opdracht.
En dan niet zo'n moeilijke....
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Gender: Male Age: 43 Joined: 14 Dec 2009 Posts: 112 Location: Ermelo
Posted: Sun 22 Jul 2012, 10:21 Post subject:
Winnaars gefeliciteerd! De in mijn ogen beste foto heeft terecht gewonnen. Helaas geen tijd gehad om mee te doen, het leek mij een leuke opdracht. Ik ben benieuwd waar Henri mee voor de dag komt.
Henri van harte met de eerste plaats. Steekt er met kop en schouder boven uit gezien het aantal nominaties.
Nel en Tom ook jullie gefeliciteerd.
Groetjes Martine
Henri, complimenten voor je invulling van de opdracht: heel fraaie opname. Ook nummer twee en drie gefeliciteerd!
groet van Nel _________________ Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Henri, Nel en Tom: gefeliciteerd met jullie welverdiende ereplaatsen.
Henri: succes met het bedenken van de nieuwe opdracht. Ik benijd je niets, hoor, alweer een opdracht bedenken .
Ik hoop dat er bij de volgende opdracht meer inzendingen zijn en dat er ook meer commentaren gegeven worden. Ik vind het jammer dat er nu zo weinig commentaar gegeven is. Tenslotte zijn de commentaren bij een opdracht vaak kritischer dan in het gewone album en daar kun je juist van leren.
Iedereen die de moeite genomen heeft om commentaren te geven: dank je wel.
Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Sun 22 Jul 2012, 20:24 Post subject:
Ik was direct na de toetsweek op vakantie gegaan, en in de korte tijd die ik had is het helaas niet gelukt iets te bedenken, laat staan uit te voeren. Ik heb dus helaas ook geen commentaren/nominaties kunnen geven.
Henri, Nel en Tom van harte gefeliciteerd. Aan alle deelnemers compliment voor het meedoen aan deze achteraf misschien iets te moeilijke opdracht. En Henri (derde eerste plaats op rij!), succes met het bedenken van een nieuwe opdracht.
Gender: Male Age: 41 Joined: 15 May 2006 Posts: 66 Location: Woudenberg
Posted: Tue 24 Jul 2012, 8:52 Post subject:
Van Harte met jullie prijzen Henri, Nel en Tom!
Zeer verdiend lijkt me, persoonlijk vond ik het ook een moeilijke opdracht, maar daardoor was het wel een uitdaging.
Henrie, ben benieuwd waar je mee gaat komen, succes!
Gender: Male Age: 54 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Fri 27 Jul 2012, 16:17 Post subject:
Heb hem zojuist naar Jaap gezonden, even geduld nog, maar weet zeker dat je het een leuke uitdaging gaat vinden _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum