Jan je hebt gedeeltelijk gelijk. De Canon tussenringen passen niet op de 100mm. Van Kenko wel.
Ik heb er nl. eentje. Van iemand overgenomen die de set gekocht gehad (bestaat uit 3 delen)
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Gender: Male Age: 54 Joined: 19 Aug 2008 Posts: 12 Location: Wolphaartsdijk
Posted: Thu 25 Apr 2013, 8:18 Post subject:
Ik heb pas een 25 mm tussenring van Canon gekocht voor (o.a.) tussen m'n 100 mm macrolens (oude type) van Canon en alles lijkt naar behoren te werken. Nu heb ik er weliswaar nog niet zoveel mee gefotografeerd, maar er lijkt mij niets mis met deze combinatie.
Groet,
Ik heb ook een 100mm Canon macro lens en heb pas de automatic extentiontube van Meike gekocht, die gaat traploos van 46/68. Ben er blij mee, je lens kan nu nog van veel dichter bij fotograferen . kost 99,95 in Urk.
Het voordeel van deze tube op de losse (meestal) 3 delen is, dat je niet steeds hoeft te wisselen van ring.
Ik gebruik hem ook op de 55-250mm lens, als ik dan de macrolens thuis heb liggen, kan ik toch altijd macro-opnames maken.
Ik heb geen minuut spijt gehad van deze aankoop
ik heb een converter geprobeerd, maar die komt tegen het glas aan, zonder de extensiontube dan. ik heb ook de nieuwste 100mm.
wel kun je dan eerst de tube en dan de converter gebruiken.
succes ermee
gr. Anneke. _________________ Canon 600 D / Sigma-lens 120-400mm
Canon 18-55mm, 50-250mm
ik heb een converter geprobeerd, maar die komt tegen het glas aan, zonder de extensiontube dan. ik heb ook de nieuwste 100mm.
Klopt, de Canon EF Extenders passen alleen op de EF vaste brandpuntlenzen vanaf 135 mm (en nog een aantal EF zoomlenzen) vanwege het uitstekende deel aan de zijde van de lens. Wat ik zo lees op het web is dat de Soligor 1,4x PRO 300 DGX wél past op de 100 mm macro's, en is praktisch net zo scherp als de Canon 1,4x extender.
Zelf lijkt mij de traploze Meike Automatic Extention Tube een mooie optie (geen geklooi meer met wisselen), dan past de 1,4x extender er ook tussen.
Groet, Joep
@Joop: klopt ja, alleen de primes 135 mm en hoger uit de L serie, dank voor je aanvulling. _________________ Canon EOS 7D met objectieven van 18 t/m 400 mm | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV kop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 kop
Last edited by Joep Tomlow on Mon 29 Apr 2013, 10:10; edited 1 time in total
Een mogelijkheid is ook om een tweedehands teleconverter te kopen en daar het binnenwerk uit te slopen. Alleen is dat een kostbaardere optie wellicht.
Hoe dicht wil je op je onderwerp kruipen? Ben je niet bang dat scherptediepte of licht beperkend wordt?
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum