peter wijn wrote: |
Mogelijk dat het Sirui Traveller Carbon T-2204X statief wordt, zeer waarschijnlijk met een Sirui Head K-2, dank Jee op birdpix.
Het gewicht is met dit balhoofd in totaal ca 1,6 kg ok. Minder zou fijn zijn. Het ding kan behoorlijk laag = met een meegeleverde korte middenzuil, en ook plat op de grond maar dan helaas niet gefixeerd. Tot nu toe denkt alleen Berlebach aan het plaatsen van een statief op een heuvel. Qua specs. zou dit samenstel ook de dikke teletoeter 500mm aankunnen, op zondag dan, bij goed licht. Mijn gedachte is om in Gouda een statief-technicus te vragen de bevestiging van de middenkolom er uit te zagen/frezen en een alternatieve bevestiging - eventueel definitief - voor de kop te maken. Scheelt belangrijke 7 cm. (De man werkt normaal voor Gitzo, dus misschien heeft ie geen zin - smiley -. ). Dat moet dan natuurlijk wel op zo'n manier gebeuren dat het resultaat stabiel is en geen trillingen versterkt. Als iemand een knappe licht-metaaltechnicus in Utrecht kent, houd ik me aanbevolen. |