Gender: Male Age: 63 Joined: 25 Aug 2011 Posts: 412 Location: Sleeuwijk
Posted: Sat 20 Aug 2016, 14:29 Post subject:
Peter
Wat het Afghaanse meisje van Steve McCurry zo bijzonder maakte is in mijn beleving , dat het een levende foto was die je in alle opzichten aansprak en dat nog doet.Denk dat dit ook de kunst van het fotograferen is. Leuke uitdaging. Iedere keer weer op nieuw. Dag in dag uit .Geïnspireerd worden om te inspireren. Te verwonderen .
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Sat 20 Aug 2016, 16:24 Post subject:
Gert-Jan wrote:
... Wat het Afghaanse meisje van Steve McCurry zo bijzonder maakte is [...] dat het een levende foto was die je in alle opzichten aansprak en dat nog doet. ...
maar wat spreekt je dan aan? en wat zijn alle opzichten? wat is een levende foto? en waarom nog steeds?
je kunt er wel dichterbij komen, in woorden. iets. maar woorden zijn als regeltjes in de taal, en taal waarmee je een iconisch levend beeld beschrijft gaat pas leven als het die taal zichzelf ontstijgt en zelf een vergelijkbaar niveau haalt....
Dat is een stelling natuurlijk, en niet meer dan dat.
Nog zo'n verhaal is Mona Lisa. Of in ieder geval lang geweest.
Rollin Verlinde spreekt er over in zijn natuurgids waar Dirk-Jan laatst naar verwees. Leuk. En als je Henri van Vliet een beetje volgt, dan zie je dat hij er ook behoorlijk naar op zoek is. Zijn eigen creativiteit ontwikkelen enerzijds, en gelijktijdig onderzoeken hoe anderen daarop reageren. Als je ergens de oh-en-ah oogst, dan heb je iets bereikt, maar kom je op die weg niet verder.
Voorwaarts. _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Gender: Male Age: 63 Joined: 25 Aug 2011 Posts: 412 Location: Sleeuwijk
Posted: Sat 20 Aug 2016, 17:27 Post subject:
Wat mij aan de foto zo aanspreekt is, dat het een levende foto is. weet ook niet hoe ik mij anders moet verwoorden. Hier houd mijn woordenschat gewoon op . .
Op de eerste plaats Nel R met haar foto Google Earth
Op de tweede plaats danny.declercq Met zijn foto van een Slak
En op derde plaats Robert Rodenburg met een close-up van een Grijze Stipspanner
Alle drie gefeliciteerd.
Aan Nel nu de eer om een nieuwe opdracht te bedenken.
Iedereen die heeft meegedaan commentaren gegeven of nominaties gegeven ook bedankt. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Gender: Male Age: 56 Joined: 05 Feb 2007 Posts: 1473 Location: Nijkerk
Posted: Sat 20 Aug 2016, 23:18 Post subject:
Nel en Danny, gefeliciteerd met respectievelijk de eerste en tweede plaats. En iedereen bedankt voor de de commentaren en nominaties! Het was mij een genoegen op z'n minst enkele van jullie te mogen en kunnen verwonderen.
Van harte Nel. Nu mag je gaan broeden op een mooie nieuwe opdracht. Danny en Robbert ook gefeliciteerd.
Een (gedeelde) vierde plaats is voor mij ook mooi.
Bij de Olympische Spelen is het wat vervelender! Hoewel...bij volleybal is het ook een hele prestatie. _________________ Sony RX 10-4
Hartelijk dank voor de reacties en nominaties op mijn foto voor de seizoensopdracht. Ook Danny en Robert gefeliciteerd. Moeilijk om 'n nieuwe opdracht te verzinnen, inmiddels is alles wel zo'n beetje aan bod geweest. Maar ik ga mijn best doen.... _________________ Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Proficiat Nel en Robert!
Dank iedereen voor de commentaren en nomi's.
Zich verwonderen is voor iedereen anders. Gelukkig maar.
Ik kijk uit naar de nieuwe opdracht. _________________ Nikon D750, Sigma 150mm macro, Laowa 60mm F2.8 2x Ultra-Macro Nikon F, Laowa 25mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro
Nel, Danny en Robert van harte gefeliciteerd!
Iedereen bedankt voor de commentaren en nomi op mijn inzending.
Nel succes bij het verzinnen van een nieuwe opdracht.
Vriendelijke groet ,
Jannie _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum