Gender: Male Age: 67 Joined: 11 Mar 2006 Posts: 43 Location: Berg en Dal
Posted: Sat 05 Aug 2017, 18:29 Post subject: Nikon D500
Macrofotografie is mijn ding, maar bij gebrek aan beestjes - herfst en winter - zijn ook de vogeltjes soms interessant. Zo'n D500 kost een paar centen, op zich geen probleem, maar wat ik graag wil weten is of deze camera ook geschikt is voor macro fotografie? Ik heb nu een D300 en daar maak ik, al zeg ik het zelf, zeer goede foto's mee, uit de hand.
Niet goed voor macro, welke alternatieven? _________________ - Nikon D300
Voor macro is vooral de lens belangrijk. Wil je echt super macro gaan doen, dan kun je ook een Canon overwegen. Die hebben een supermacro lens die 5x kan vergroten. Is niet makkelijk, maar dan heb je wel wat. _________________ http://dirkjan.saaltink.net
Gender: Male Age: 63 Joined: 25 Aug 2011 Posts: 412 Location: Sleeuwijk
Posted: Sun 06 Aug 2017, 20:42 Post subject:
Blijf als het even kan bij het camera merk wat je hebt. Een merk wissel kost je bergen geld. En Nikon of Canon zijn beide topmerken, daar zit je altijd goed bij .als je Nikon hebt, koop dan een Nikon macro lens .
Enne die D500 is een geweldige body , daar kun je dan een mooie sigma 150-600 sports bij kopen . Je hebt dan bijna een top set voor de pietjes fotografie .
Gender: Male Age: 55 Joined: 29 Jan 2008 Posts: 95 Location: Den Haag
Posted: Sun 06 Aug 2017, 22:27 Post subject:
Ik heb de D500 en D800. Voor macro is de D800 mijn eerste keus. Dit vanwege de detaillering. Maar als de omstandigheden mij dwingen om hoger te gaan als ISO 1600, pak ik de D500. Kan dan gaan tot in elk geval ISO 4000 (hoger heb ik nooit gebruikt), met weliswaar ruis, maar makkelijk te verwijderen in Lightroom. De scherpte blijft dan acceptabel (niet wollig).
Er staan enkele macro opnamen gemaakt door mij met de D500 op de site (gemaakt in Bulgarije).
Hopelijk heb ik je een beetje verder geholpen. _________________ Nikon spul.
Gender: Male Age: 67 Joined: 11 Mar 2006 Posts: 43 Location: Berg en Dal
Posted: Sun 13 Aug 2017, 17:55 Post subject:
En dan is er nog de Nikon D7500, goedkoper, maar volgens mij ook een beste, niet alleen voor macro, maar ook voor de vogeltjes? _________________ - Nikon D300
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum