Gender: Male Age: 72 Joined: 31 Jan 2009 Posts: 72 Location: Zwolle
Posted: Sat 05 Aug 2017, 22:55 Post subject:
Dit is niet de eerste keer dat het inzendtermijn wordt veranderd, als er na bijn twee maanden niet genoeg inzendingen zijn zal dat de komende twee weken niet veel meer worden. En dan dit bericht net voor twaalf uur, ik zat eigenlijk op de uitslag te wachten.
Ook al zijn er maar drie of vier inzendingen, gewoon plaatsen en beoordelen. En dan maar stoppen lijkt me het beste.
Gr. Ben _________________ SONY RX10-M4 en SONY-A7 M2 met 24-70 mm zoom, 90 mm G macro, Tamron 150-500 mm tele.
We zullen het bekijken Ben. Soms worden er juist op het laatst nog foto's opgestuurd. Vandaar het late bericht. En het is jammer dat er zo weinig animo meer voor is.
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Gender: Male Age: 55 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Sun 06 Aug 2017, 9:49 Post subject:
Ik denk dat de inzendtermijn veel te lang is. Het is misschien fijn dat je een paar maanden de tijd krijgt om een foto te maken die voldoet, maar doorgaans zou dit in de helft van de tijd ook moeten lukken.
Persoonlijk lees ik de opdracht, en denk dan vaak; Leuke opdracht, daar ga ik m'n best eens voor doen.
Maar omdat ik weet dat er nog veel tijd is schuif ik deze vervolgens naar de achtergrond. Nog later denk ik er niet meer aan. Totdat de tijd nagenoeg verstreken is.
Herkennen meer mensen zich hierin ? _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
Gender: Male Age: 56 Joined: 05 Feb 2007 Posts: 1473 Location: Nijkerk
Posted: Sun 06 Aug 2017, 11:18 Post subject:
In het verhaal van Henri kan ik mezelf wel herkennen. De opdracht moet mij daarbij ook wel echt aanspreken en in lijn liggen met wat ik normaal gesproken leuk vind om te fotograferen. Ik zou me kunnen voorstellen dat doordat - zoals in het geval van deze opdracht - er gewoonlijk al weinig mensen zich bezig houden met een bepaalde vorm van fotografie, er ook weinig animo is voor een seizoensopdracht waarin gevraagd wordt daarmee bezig te gaan. Anders gezegd: weinig mensen proberen met opzet cultuur te verwerken in hun natuurfoto's, waardoor er weinig animo is voor een seizoensopdracht waarin dat gevraagd wordt. Ik moet overigens toegeven dat ik ook regelmatig even kijk of er wat tussen mijn foto's zit dat past bij de seizoensopdracht. Zo niet, dan is de kans dat ik mee doe minder groot. Er zullen vast meerder mensen zijn die op die basis mee doen.
Het discussiealbum landschappen en cultuur heeft 4 volle pagina`s met foto`s opgeleverd, ik denk dat het meer (ook) een teken is van op welk laag pitje Nederpix draait op dit moment.
groet susan
Julie hebben nog de rest van vandaag en vrijdag en zaterdag om foto's in te sturen voor de seizoensopdracht.
Zondag worden de foto's zichtbaar gemaakt.
Succes! _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Jullie hebben vandaag nog om foto's in te sturen voor de seizoensopdracht.
Morgen worden de foto's zichtbaar. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
De foto's voor de seizoensopdracht zijn nu zichtbaar.
Jullie kunnen ze van reacties en nominaties voorzien tot en met Zondag 27 Augustus,op 27 augustus word de winnaar bekand gemaakt.
De ingezonden foto's zijn stuk voor stuk verrassend, in dat opzicht voor mij een geslaagde seizoensopdracht. Jammer dat er weinig deelnemers waren, zelf heb ik het de afgelopen weken te druk gehad om me op de opdracht te storten; ik kijk uit naar de volgende!
Helaas dacht ik dat ik mijn foto allang had ingestuurd
Dat was dus niet zo.
Er zaten een paar zeer verassende opnames bij.
Volgende keer zal ik het beter bijhouden. _________________ Sony RX 10-4
Alle, nou ja bijna alle, foto van een korte reactie voorzien.
Ik moet zeggen dat iedereen een creatieve geest heeft gehad 😊😊😊😊
Dat het niet gemakkelijk is geweest, blijkt wel uit het geringe aantal inzendingen.
Vriendelijke groet,
Jannie _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Hartelijk dank voor de fijne commentaren en nomi's. Gefeliciteerd ook Ben en Henri. Dank aan degenen die een foto hebben ingezonden. Het was een 'dekselse opdracht' Robert, maar je hoort me niet klagen. Ik ga me even beraden over een nieuwe opdracht en laat jullie zo spoedig mogelijk iets weten. _________________ Nikon D750, Sigma 150mm macro, Laowa 60mm F2.8 2x Ultra-Macro Nikon F, Laowa 25mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro
Gender: Male Age: 56 Joined: 24 Nov 2006 Posts: 241 Location: Oss
Posted: Mon 28 Aug 2017, 10:46 Post subject:
Hele goede inzendingen gefeliciteerd Danny met de overwinning
Heb deze keer verstek moeten laten gaan, geen tijd voor fotos te maken helaas _________________ Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8
Winnaars van harte gefeliciteerd.
Het was een leuke opdracht.
Peter bedankt voor je nominatie, anderen dank voor de reactie.
Danny succes bij het bedenken van een nieuwe opdracht.
Vriendelijke groet,
Jannie _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Gender: Male Age: 56 Joined: 05 Feb 2007 Posts: 1473 Location: Nijkerk
Posted: Tue 29 Aug 2017, 7:49 Post subject:
Winnaars, allen van harte gefeliciteerd! En Danny, wat een overdonderende winst voor jou zeg. Je hebt de concurrentie achter je gelaten met een verschil van 10 nominaties. Ik geloof niet dat dat op Nederpix ooit eerder is vertoond.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe opdracht die je voor ons in petto hebt.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum