Posted: Wed 30 Aug 2017, 2:08 Post subject: Nieuwe Seizoensopdracht: Rood
Van Danny kreeg ik de volgende opdracht:
Hierbij mijn voorstel voor de nieuwe seizoensopdracht: ROOD
Maak een natuurfoto waarin de kleur rood prominent aanwezig is en alle aandacht naar zich toetrekt. Niet de hoeveelheid rood is van belang, wel de belangrijkheid van het rood voor het beeld.
Indien jullie het niet erg vinden zou ik geen voorbeeldfoto's willen plaatsen. Dit om de creativiteit van iedere deelnemer alle kansen te geven.
Misschien nog deze tip:
Roses are red
Violets are blue
Participate in this competition
is the best you can do
Jullie kunnen de foto's aanbieden in het speciale album
Dat kan vanaf vandaag (30 augustus 2017) tot en met 15 october 2017 en dat is ook meteen de periode waarin de foto's gemaakt moeten zijn. Alle overige regels voor deze seizoensopdracht staan hier
Let er even op dat de twee foto's niet hetzelfde soort onderwerp mogen hebben (normaal gesproken in twee verschillende albums thuis zouden horen). Foto's die niet aan de regels voldoen, worden naar een regulier album of het TA verplaatst
En zouden jullie ook even aan de naamgeving willen denken? Na afloop worden de foto's in de algemene albums geplaatst en dan is het prettig dat de juiste namen erbij staan.
Iedereen succes en veel plezier bij het maken van de foto's.
Jan Luit _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Gender: Male Age: 72 Joined: 31 Jan 2009 Posts: 72 Location: Zwolle
Posted: Wed 30 Aug 2017, 14:12 Post subject:
Zo even een poosje zonder internet moeten doen dus wil ik Danny eerst feliciteren met het winnen van de vorige opdracht.
Leuke nieuwe opdracht om een kleur ipv een onderwerp belangrijk te maken. Gaat interessant worden en hopelijk met wat meer deelnemers dan de afgelopen keren.
Gr. Ben _________________ SONY RX10-M4 en SONY-A7 M2 met 24-70 mm zoom, 90 mm G macro, Tamron 150-500 mm tele.
Of niet? Nog even en we zullen het zien _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Jullie hebben nog tot en met zondag 15 oktober om jullie rode foto's in te sturen voor de seizoensopdracht. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
De 23 foto's van de seizoensopdracht zijn nu zichtbaar.
Jullie kunnen tot en met zondag 22 Oktober de foto's van reacties en nominaties te voorzien.
Op maandag 23 Oktober word de winnaar bekend gemaakt.
Veel plezier en succes allemaal.
Snelle route naar het seizoensopdracht album _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Heb de meeste opnames van commentaar voorzien. Er kunnen nog meer commentaren bij! Nog 2 dagen de tijd daarvoor!
Dus...
Leuke opdracht was het. _________________ Sony RX 10-4
Dank voor de herinnering Jan.
De meeste foto's had ik al van een korte reactie voorzien, de nominatie (s) had ik nog niet gegeven.
Succes aan een ieder die nog een reactie wil schrijven en of een nominatie wil uitdelen _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Leuk! Bedankt voor de reacties en nominaties allemaal!
De andere podiumplaatsen ook van harte gefeliciteerd.
De foto van Danny heeft meer views dus ik gun het hem om de nieuwe opdracht te bedenken
Groeten, Thijs _________________ Canon EOS 7D mark II, Sigma 150-600mm f5.0-6.3 sports, Canon EF 17-40mm f/4.0L USM
Winnaars! Van harte gefeliciteerd, het was een heel leuke opdracht.
Ik dank iedereen voor de reactie en of nominatie.
Herman en Cor jullie hadden gelijk, de besjes zijn van de meidoorn. Foutje
Vriendelijke groet,
Jannie _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Gender: Male Age: 56 Joined: 24 Nov 2006 Posts: 241 Location: Oss
Posted: Mon 23 Oct 2017, 8:01 Post subject:
Gefeliciteerd Thijs en Danny
Jullie waren ook mijn favoriet
Groetjes David _________________ Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8
Thijs en Danny gefeliciteerd met jullie gedeelde eerste plek. Natuurlijk alle anderen ook van harte.
Hoop dat Danny iets moois verzint. _________________ Sony RX 10-4
Gender: Male Age: 73 Joined: 10 Jun 2009 Posts: 29 Location: België
Posted: Mon 23 Oct 2017, 16:09 Post subject:
Proficiat voor de winnaars maar ook een proficiat voor de tweede en derde plaats.
Het was een leuke opdracht.
Bedankt voor de commentaren die ik heb gekregen.
Groeten,
Paul _________________ Canon EOS 500D
Lens: - EFS 18-55mm
- EF 28-135mm IS USM
- EF 100mm F2.8 Macro USM
Dank voor de fijne reacties en nomi's.
Proficiat aan alle winnaars, in het bijzonder aan Thijs! Er werden prachtige foto's ingestuurd. Thijs, ik wou deze beker aan mij laten voorbijgaan, maar je was sneller dan ik. Gezien mijn leeftijd niet zo verwonderlijk. Ik zorg voor een nieuwe uitdaging en ben zelf benieuwd wat het zal worden. _________________ Nikon D750, Sigma 150mm macro, Laowa 60mm F2.8 2x Ultra-Macro Nikon F, Laowa 25mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum