Gender: Male Age: 54 Joined: 22 Dec 2008 Posts: 31 Location: Nunspeet
Posted: Thu 24 May 2018, 20:07 Post subject: Geweldige apps
Misschien was het al bij heel veel mensen bekend, maar ik heb twee geweldige apps ontdekt:
ObsIdentify voor onder andere vlinders en nachtvlinders.
Pl@ntNet voor bloemen en planten.
Het werkt zo eenvoudig: foto maken (van een beest of plant of van het scherm van je pc of camera), identificeren.
Als het erg duidelijk is krijg je één match waarbij je plaatjes kunt zoeken, als er onduidelijkheden zijn krijg je keus uit twee of drie mogelijkheden.
Een kind kan de was doen! en beide gratis!
GJ _________________ Fujifilm X-T3 met handgreep, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 458B met 804 RC2 kop.
Gender: Male Age: 55 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Fri 01 Jun 2018, 21:07 Post subject:
Vlinderapp werkt erg goed.
Zo weet ik nu dat er een Gelobd halmuiltje neergestreken is in onze wc _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
Gender: Male Age: 72 Joined: 31 Jan 2009 Posts: 72 Location: Zwolle
Posted: Tue 05 Jun 2018, 19:25 Post subject:
Werkt perfect, ik had vanavond een klein vlindertje van ruim een centimeter op mijn voordeur en werd herkent als Paardenbloemspanner. Gecontroleerd op het net en het was goed.
Ook herkent de app alle vlinders die op mijn computer staan op 1 na, maar dat mag.
Gr. Ben _________________ SONY RX10-M4 en SONY-A7 M2 met 24-70 mm zoom, 90 mm G macro, Tamron 150-500 mm tele.
@Gert-Jan Cromwijk: superbedankt voor deze tip!! Ik heb een vlinder uit het determinatiealbum uitgeprobeerd in de app ObsIdentify (van Waarneming.nl), die klopt als een bus. Zelf heb ik een microvlinder geprobeerd, daar kreeg ik 3 suggesties op, waarvan 1 ook de juiste was. Wow, het scheelt heel veel zoekwerk. Deze app ga ik vaker gebruiken! _________________ Sony
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum