Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

Compact camera voor Nieuw-Zeeland

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Nov 2010, 14:04    Post subject: Compact camera voor Nieuw-Zeeland
hallo

ik ga in januari naar Nieuw-Zeeland en nu ben ik van plan om er ook veel foto's te maken. ik wil eigenlijk niet mijn speigelreflex camera mee nemen omdat ik die steeds mee moet sjouwen.
nu zit ik dus te denken om een goede compactcamera te kopen. mijn vraag is dus welke jullie het beste vinden. zelf denk ik alleen maar aan de nikon P7000 of de canon G12. ik weet niet of er nog andere merken zijn die camara's maken op dit niveau.
Graag jullie ervaringen hier over en alvast bedankt.

Roel
Reply with quote

momo

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Nov 2010, 14:25    Post subject:
Ik was nemen canon powershot sx30 is 35x optische e 371
nikon cookpix p100 26x optische e 295 bij den can normaal end tele foto maken
Back to top
Reply with quote

Speedy B

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Dec 2010, 12:28    Post subject:
Hoi Roel,

Als ik jou was zou ik gewoon je spiegelreflex meenemen. Dan maar wat minder kleren mee. Laughing
NZ is te mooi om die thuis te laten liggen en waarschijnlijk gaan de resultaten van welke compactcamera dan ook tegenvallen.

Zeker als je naar het Zuidereiland (bv Abel Tasmanpark, FJ Glasiers enz.) ga maar ook op het Noordereiland (Rotaroa, Whakatane, Wellington) is van alles te doen.
Je heb volgens mij een fantastische telelens (heb de canon versie), een goede gewone lens die m.i. het slepen waard zijn.

Heb in Amerika een brugcamera meegenomen en de resultaten vallen (vergeleken met de spiegelreflex) gewoon tegen.
Moet wel bekennen dat ik een foto van chipmunk waarschijnlijk niet met de spiegelreflex had kunnen maken omdat ik de telelens iets te zwaar vind om uit de hand te schieten. (heb respect voor de mensen die het met een 500mm doen Shocked )

Zit zelf wel een beetje te twijfelen of de 300mm meegaat naar Japan of toch de iets lichtere 70-200 + ext.... (dus ken het probleem Laughing )

Suc6 met je keuze en heeeeeeeel veel plezier. Ik neem aan dat je ga rondtrekken met een rugzak en daar is NZ echt een fantastisch land (Maar ik ben maar een klein beetje fan van NZ hoor Embarassed )

Grs Ben

Canon 50D en veel te weinig glas Wink
Wereldkiek
Back to top
Reply with quote

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum