Quote: |
Is dit het einde van de Antarcticaganger? |
roosje spillebeen wrote: |
Wat denken jullie? |
Arjen Drost wrote: |
Zullen we eens uitrekenen hoeveel CO2 uitstoot er is door iedereen die in het vliegtuig elk jaar naar Lesbos gaat? Of naar Turkije? Of Azie? |
hvdgriendt wrote: |
Misschien een idee om de Walvis vangst aldaar eens te stoppen.. |
Ton van Mourik wrote: | ||
Roosje toetste:
Ik vrees dat het nog veel erger is... www.tonvanmourik.com |
M. Janssen wrote: |
Dus: wordt Antarctica voor de rijken der aarde of maken we er een loterij van? Of een beetje van allebei? |
Ik zie het hele probleem als natuurlijk verschijnsel |
Hendrik van Kampen wrote: |
Ons gefriemel om soorten te behouden is eigelijk wel een beetje zielig. |
M. Janssen wrote: | ||
En ons gefriemel tot zelfbehoud dan, als individu? Jij en ik en de meeste anderen hier proberen er toch ook wat van te maken, van ons leven? Terwijl je weet dat het een keer ophoudt. Is dat juist niet mooi i.p.v. zielig? Groeten, Michiel |
peter wijn wrote: |
Het is lastig om tegen de ingebakken drift van de genen in te gaan. Vechten tegen de bierkaai. |
M. Janssen wrote: |
Als soort wel ja, maar als individu kan het, zeker als je je daarvan bewust bent. Er zijn genoeg mensen die bewust geen kinderen nemen. Nou ja genoeg, het zijn er eigenlijk bij lange na niet genoeg. |
M. Janssen wrote: | ||
Als soort wel ja, maar als individu kan het, zeker als je je daarvan bewust bent. Er zijn genoeg mensen die bewust geen kinderen nemen. Nou ja genoeg, het zijn er eigenlijk bij lange na niet genoeg. |
Met een boek is dat niet anders, dan word je herinnerd door wat je hebt geschreven. En in de meeste gevallen is dat niet wie je bent. |
Ton van Mourik wrote: |
Ben ik blij dat ik me in m'n boeken geen spat anders voordoe dan ik ben... ![]() |
peter wijn wrote: |
en het zullen er nooit genoeg zijn. (stelling)
Misschien kun je als individu wel winnen, maar daarmee hebben jouw genen verloren van diegenen (haha) die niet overwegen te winnen, niet willen winnen, vinden dat er iets anders te winnen is. Zóveel mensen die iets anders dan hun omgeving veel belangrijker vinden: zichzelf. |