Quote: |
Ik dacht hem misschien nodig te hebben als ik buiten foto's maak op minder dan ca. 3 meter van het paartje af, of als je geen lichte wanden/plafond hebt. |
Doodles wrote: | ||
Juist niet. Hoe dichterbij de lichtbron, hoe groter de relatieve grootte van de lichtbron en hoe zachter het licht...eigenlijk heb je dus meer aan een diffuser bij grotere afstanden van lichtbron tot onderwerp. Maar dan heb je ook weer een krachtiger lichtbron nodig. |
Doodles wrote: |
Kleine aanvulling nog: ik zie vaak fotografen met zo'n Omnibounce op hun flitser, meestal buiten. Dat heeft dus geen enkele zin. De lichtbron wordt er niet groter van, dus je licht wordt niet zachter. Het vreet alleen vermogen. |
Vinz1980 wrote: |
Interessante theorie; mag ik concluderen dat : 1. Het licht dat recht door de omnibounce richting onderwerp gaat niet zachter is dan wanneer die omni er niet op had gezeten? 2. Als je een omnibounce monteert, de flitser meer vermogen zal gebruiken? |
Wouter Klaasse wrote: |
Interessante theorieen, maar waar ![]() ![]() ![]() Lijkt me niet. Maar een omnibounce gebruik je dus wanneer je zachter licht wilt als je direct flitst(bv. als je niet indirect kunt flitsen). Maar het bereik zal ook wel verminderen denk ik. Of hij dan buiten geen zin heeft??? |
Doodles wrote: |
Meestal hebben ze de flits schuin naar boven gericht en een stukje papier rechtop met een elastiekje vastgezet. |
Vinz1980 wrote: |
Zoals ik het ooit eens had begrepen uit handleiding na vluchtig doorbladeren is het doel van dat plastic ding als je bij indirect flitsen via plafond toch 2 van die witte glimmertjes in de ogen wil creeeren. |