@jaap
het lijkt me beter als jij jouw positieve ervaringen met ons deelt, dan dat ik voor 150 euro een Soligor-set ga aanschaffen - die bij mijn weten exact gelijk is aan de Kenko-set, op de opdruk na.
Bas Breetveld deed zulks op birdpix - zijn positieve ervaringen delen bedoel ik - en dat maakt het artikel veel interessanter - vind ik.
Dat ik het verschrikkelijk spul vind, betekent niet dat het dit voor iedereen zou zijn. Het is niet meer dan een mening, zij het dat de mening onderbouwd is.
Je kunt daar van harte een mening tegenover stellen, liefst onderbouwd.
Het zou toch wat zijn als mijn mening, alleen door mijzelf tegengesproken zou mogen worden!!!
Dat zou wat zijn zeg, tjonge. Je zou me hier dan niet lang meer zien, als het er hier zo aan toe zou gaan...
Overigens 1) het is mij ook gelukt goede foto's te maken met de kenko-tussenringen en een 300mm lens. Alle libellenfoto's die ik voor 2009 maakte zijn met deze combinatie, en daarna ook nog, maar dat wil nog niet zeggen dat ik tevreden ben met het materiaal. Verre van. En daarrom raad ik die dingen ook niet aan.
Overigens 2) Als ik me niet vergis gebruik jij Canon - net als Jelte die de vraag stelt. Canon heeft niet zo'n diafragma-koppelring waar mijn de grootste probleem met de Kenko's in zit.
(Alle gebruikelijke nikkors hebben zo'n diafragmakoppelring - waaronder de 300 F4 AF-D ED-IF -, uitgezonderd de nieuwste AF-S type G lenzen - waaronder de nikkor 105 F2,8 AF-S G VR).
Overigens 3) Canon maakt zelf ook tussenringen die de complete functionaliteit van EOS lenzen ondersteunen. Dit geldt niet voor Nikon.