Daarom dacht ik dat rond de 100mm de beste oplossing is.
 Daarom dacht ik dat rond de 100mm de beste oplossing is.

Ik heb al veel topics gelezen en ook reviews en tests van de drie lenzen. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren wat de voordelen van deze lenzen t.o.v. elkaar zijn.
 Ik heb al veel topics gelezen en ook reviews en tests van de drie lenzen. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren wat de voordelen van deze lenzen t.o.v. elkaar zijn.
| M. van der Heide wrote: | 
| De lens zal gebruikt worden in combinatie met een D3000. Is macrofotografie goed te doen zonder LiveView? Aangezien ik dan handmatig scherp moet stellen op pieterpeuterig kleine dingen door te kijken door een (kleine) zoeker.   | 

| Maakt het aantal mm verschil tussen deze drie lenzen in het veld heel veel verschil? | 
 )
 )

Toch bedankt voor de tip!
 Toch bedankt voor de tip!
 je gebruikt idd Nikon, dan wordt canon lastig
  je gebruikt idd Nikon, dan wordt canon lastig   

zal het gelijk even aanpassen, ik heb de Tokina 100mm maar gebruik hem dus wel op canon, weet niet of de kwaliteit en de kleuren dan evt. anders zijn dan op nikon
  zal het gelijk even aanpassen, ik heb de Tokina 100mm maar gebruik hem dus wel op canon, weet niet of de kwaliteit en de kleuren dan evt. anders zijn dan op nikon  

Toch bedankt dat je het nog even verhelderd hebt!
 Toch bedankt dat je het nog even verhelderd hebt!

| Maar kan het voor het fotograferen van paddestoelen en mossen e.d. juist niet lastig zijn dat je meer mm's hebt? Aangezien er dan meer kans is dat er storende objecten tussen jou en je onderwerp zitten. |